GÖNÜLLÜLER

Sürdürülebilir yaşam biçimini deneyimlemek ve öğrenmek isteyen gönüllülerin başvuruları zaman zaman çiftlik ihtiyaçlarına göre kabul edilmektedir.

Gönüllüler günde 5 saat kadar çiftlik işlerine katkıda bulunurlar. Yaz aylarında sabah ve akşam üzeri serin saatlerde çalışılmaktadır. Yaz aylarında müsaitlik durumuna göre yatakhanede yada kendi çadırlarında konaklarlar. Çadırda konaklayacaklar için çiftlikte kamp tuvaletleri ve duş olanağı bulunmaktadır.

Gönüllüler kendi yemeklerini kendileri hazırlarlar. Ortak bostanlarda yetişen ürünlerden mevsime göre izin almak kaydıyla kullanabilirler. Mutfak çiftlik sakinleri tarafından ortak kullanıldığından, gönüllüler mutfağın ortak giderlerine katılırlar. Çiftlikte hayvansal üretim yapılmamaktadır. Gönüllüler ve çiftlik sakinleri çiftlikte yetişmeyen ürünleri 4.5 km mesafedeki Karaburun esnafından, marketlerden yada Çarşamba günleri kurulan pazardan temin etmektedirler.

Çiftliğimizde konaklayacak gönüllüler tuvalet kağıdı, sabun ve havlu gibi temizlik ihtiyaçlarını kendileri temin ederler. Oda, ortak alanların bakım ve temizliğine katılırlar.

Gönüllülerin çiftliği bir işyeri yada tatil köyü gibi görmeleri değil, bir okul gibi görüp öğrenme odaklı olmaları beklenir.

Çiftliğe Gelirken Yanınızda Getirmenizi Tavsiye Ettiğimiz Eşya ve Gereçler

-Kafa lambası veya el feneri

-Terlik (odanızda ihtiyacınız olacak)

-Su matarası veya kabı

-Şapka

-Güneş koruyucu (yaz dönemi)

-Yağmurluk (kış dönemi)

-Araziye uygun ayakkabı

-İşe ve toprağa uygun kıyafet

Bir haftadan kısa süre için gönüllü başvurusu kabul edilmez.

ÇİFTLİKTE ORTAK YAŞAM DÜZENİ

Çiftlik hayatının sağlıklı bir şekilde sürmesi, ortak yaşamın hem kendi içimizdeki dayanışmayı arttıracak hem de dışarıya ilham ve model oluşturabilecek şekilde yürürlük kazanması için ortak yaşama dair çabalarımız devam ediyor.

Biz de 7 yıllık çiftlik ve ortak yaşam deneyimlerimize ve karşılaştığımız bazı zorluklara göre şekillenen kurallar oluşturduk. Bu kurallar katı ve değişemez olmamakla birlikte çiftliğimize katkıda bulunan sizlerle birlikte değişmeye ve gelişmeye devam ediyor.

Bu kuralları biz bazı mottolara yararlanarak açıklıyoruz ve çiftliğe konuk olarak gelenlerden de aynı duyarlılığı bekliyoruz:

- Nasıl bulmak istiyorsan öyle bırak! Özellikle ortak kullanım alanları ve ortak kullanım eşyaları için geçerli olan bu kural yaşama akışının tıkanmaması için oldukça önemli. Örneğin mutfakta temiz bulduğumuz bir bulaşığı veya lavaboyu, yemeğimiz bitince bulduğumuz gibi bırakıyoruz.

- Nereden aldıysan oraya bırak! İş esnasında kullanılan araç gerecin bulunabilir ve izlenebilir olması hem iş güvenliği hem de iş açısından en az işin yapılması kadar önemli. O yüzden iş alet ve ekipmanlarını nereden aldıysak, işimiz bittikten sonra oraya bırakıyoruz. Mutfak ve teknik ekipmanları için de aynı durum geçerli.

- Tükettiğinden fazlasını üret! Doğa kaynaklarına ve dışarıya bağımlı olduğumuz yakıt ve enerji konusunda mümkün oldukça tüketimi azaltmaya yönelik bir anlayış içerisindeyiz. Odalarımızı ve ortak alanları kullanmadığımız zamanlarda elektrikli aletleri, ısıtıcıları ve ışığı açık bırakmıyoruz. Soba ve kuzinelerde ihtiyacımızdan çok odun yakmamaya özen gösteriyoruz. Tüketimi asgaride tutarken, üretime yönelik olarak enerjimizi doğru ve etkin kullanmaya çabalıyoruz.

- Dünyayı kirletmeden tüket! Mümkün oldukça az çöp çıkarmaya gayret ediyoruz. Gıda alışverişimizi Karaburun pazarından, açık ürün satan yerel esnaftan yapmaya çalışıyoruz. Naylon poşet kullanmamaya gayret ediyoruz. Hem sağlığımız hem de doğa için paketlenmiş ürünlerden uzak durmaya çalışıyoruz. Böylece çiftlikten çıkardığımız doğada çözünemeyen çöpler azalıyor.

- Yerelde üret, yerelde tüket! Alışverişlerimizi, tüketim ürünlerimizi mümkün oldukça bildiğimiz köylüden veya olabildiğince yakın bölgelerde üretilmiş olanlardan sağlamaya çalışıyoruz. Karbon ayak izi düşük ürünler tercih ediyoruz.

-Atıklarını Geri Dönüştür! Çiftlikte atık su gri ve siyah su olarak ayrılıyor ve doğada yeniden kullanılıyor. Bu yüzden çamaşır makinası, bulaşık makinası, lavabo, duş, tuvalet gibi su kullandığımız alanlarda doğada çözünemeyen, içerisinde doğaya zararlı kimyasal madde içeren sağlık, kozmetik ve temizlik ürünleri kullanmıyoruz. Çiftliğe konaklamaya gelen sizlerden de aynı duyarlılığı bekliyoruz

Yeşil Tüketimi benimsiyoruz. Yeşil Tüketimin 7 R Prensibi

Reduce – Azalt: Tüketimi azaltmak ve gerçekten ihtiyacımız kadar tüketmek,

Reuse – Tekrar Kullan: Yıpranmış, arızalı nesneleri kullanmaktan vazgeçmeden onarıp tekrar kullanmak,

Recycle – Geri Dönüştür: Atıkların işlemden geçirilerek tekrar değerlendirilmesi,

Reflect – Yansıt: Satın alma ve tüketim etkileri konusundaki bilincin, satın alma ve tüketim kararına yansıtılması, ne talep ediyorsan onun doğa ile ilişkisini önceden düşün,

Redistribute – Değerlendir, dağıt: Kullanmadığımız ihtiyacımızın olmadığı şeyleri ihtiyaç sahiplerine dağıtarak değerlendirme

Reclaim – Geri kazan: Doğal krizleri önlemek ve kaybedileni geri almak için elinden geleni yap